Kiosk ankietowy to urządzenie zawierające panel dotykowy oraz wgraną aplikację z kwestionariuszem ankiety umieszczone na specjalnej podstawce. Wykorzystując je podczas badania możemy otrzymać natychmiastowy feedback ze strony naszych klientów.
W Centrum Badawczo-Rozwojowym Biostat® kioski ankietowe wykorzystujemy przede wszystkim do realizacji badań satysfakcji klientów oraz w badaniach pracowników (w sytuacjach, w których nie wszyscy pracownicy mają służbowe adresy e-mail lub numery telefonów). Równocześnie należy podkreślić, iż kioski ankietowe mogą zostać wykorzystane w niemal każdym rodzaju badań, w których narzędziem badawczym jest kwestionariusz ankiety.
Koszty prowadzenia badań z wykorzystaniem kiosku ankietowego są relatywnie niższe zwłaszcza w porównaniu takich technik ankietyzacji jak CAPI lub PAPI. Badania prowadzone w ten sposób nie wymagają bowiem zatrudnienia dodatkowych osób do prowadzenia pomiaru lub druku papierowych kwestionariuszy ankiet. Koszt prowadzenia badania jest uzależniony od liczby wypożyczonych urządzeń, okresu na jaki są one udostępniane a także długości samego kwestionariusza, który jest wypełniany przez respondentów oraz ich szacowanej liczby.
Tak, kiosk ankietowy może zostać wykorzystany jako jeden z kilku sposobów zbierania danych podczas jednego badania. Wykorzystanie kilku technik badawczych w ramach jednego badania pozwala zwiększyć liczbę osób, które biorą w nich udział (odsetek response rate).
Tak, obsługa kiosku ankietowego jest bardzo intuicyjna i nie sprawia problemu nawet tym osobom, które zazwyczaj nie korzystają z nowoczesnych technologii. Warto dodać, iż np. osoby starsze lub z wadami wzroku mogą powiększyć w łatwy sposób czcionkę zastosowaną w wyświetlanym kwestionariuszu.
Kioski ankietowe wypożyczamy zazwyczaj na okres od 14 do 30 dni. Istnieje jednak możliwość wypożyczenia tego urządzenia na dłuższy lub krótszy okres w zależności od potrzeb Zamawiającego.