Badania telefoniczne dla Twojej firmy
Badania telefoniczne, czyli inaczej badania CATI to jedna z metod zbierania informacji w ilościowych badaniach rynku oraz badaniach opinii publicznej. Polegają one na rozmowie przez telefon, która przybiera formy wywiadu – ankieter odczytuje pytania, a następnie notuje uzyskane odpowiedzi w systemie komputerowym. Zazwyczaj respondenci wybierani są metodą losową z bazy danych, którą posiada dana firma.
Zalety badań telefonicznych:
- Przede wszystkim w krótkim czasie możemy zebrać sporą ilość danych, o którą w sposób tradycyjny musielibyśmy starać się o wiele dłużej.
- Zarazem pracownicy są w stanie od razu kodować w komputerze wszelkie uzyskane dane, przez co już w tak krótkim czasie możemy otrzymać zadowalające nas wyniki badań.
- W badaniach CATI chodzi również o cenę, którą przychodzi nam zapłacić za usługę – okazuje się bowiem, że jest to jedna z najatrakcyjniejszych ofert, z której może skorzystać nasza firma. Uzyskamy więc nie tylko cenne oraz rzeczowe informacje, ale również nie obciąży nas to finansowo. Jesteśmy również w stanie częściej korzystać z tego rodzaju metody i przybliżać naszą firmę do sukcesu.
Cały proces badania odbywa się albo w siedzibie firmy, która wykonuje zlecenie metodą CATI, niekiedy nawet ankieterzy wykonują pracę z domu, co umożliwia zaoferowanie klientowi naprawdę niskiej ceny. Tego rodzaju badania są bardzo pomocne w momencie, gdy chcemy uzyskać w szybkim czasie i niskim kosztem konkretne dane, dotyczące pewnego zjawiska, czy produktu.
W jaki sposób wykonuje się badania CATI?
Tutaj wszystko opiera się na wywiadzie kwestionariuszowym, tyle że jest on przeprowadzany za pośrednictwem telefonu. Dzięki temu ankieterzy mogą wykonać sporo wywiadów w krótkim czasie. Zaletą tej metody jest także możliwość tworzenia dosyć skomplikowanych i rozbudowanych pytań, które dokładnie możemy objaśnić respondentowi podczas rozmowy.
Kwestionariusz wprowadzony jest do oprogramowania CATI, a teleankieter zaznacza właściwe odpowiedzi zgodnie z tym, co usłyszał od respondenta. Wszystkie wywiady są na bieżąco rejestrowane, a cała praca ankietera jest stale kontrolowana, dzięki czemu klient otrzymuje najwyższej jakości informacje.
Co więcej, w tej metodzie badań można również wkomponować elementy badań jakościowych, czyli pytania otwarte, a także pytania półotwarte, dzięki czemu jesteśmy w stanie uzyskać bardziej szczegółowe dane i doskonale znać potrzeby swoich konsumentów. W badaniach telefonicznych chodzi również o przestrzeganie podstawowych zasad etycznych jak na przykład respektowanie ustawowych obostrzeń bezpieczeństwa danych osobowych.
Tak, nasze oprogramowanie CATI-System na bieżąco monitoruje wypełniane ankiety i nie pozwala na pojawienie się sprzeczności i innych błędów podczas ankietyzacji.
Metoda CATI sprawdza się przy ankietyzacji wielu grup respondentów np. przedsiębiorców, przedstawicieli organizacji pozarządowych, klientów, pacjentów itd.