CATI jako telefoniczna metoda badania klientów

CATI jako telefoniczna metoda badania klientów
arrow Konsument powinien zostać doceniony
arrow Funkcje, które tworzą efekt badania
arrow Możliwości dają rozwiązania
arrow Narzędzie stanowi fundament badania

W badaniach ankietowych można wyznaczyć trzy możliwości nawiązania kontaktu z klientami, a są to:

  • kontakt bezpośredni (twarzą w twarz);
  • online;
  • rozmowy telefoniczne.

Każda z tych możliwości daje szansę na przeprowadzenie pełnowartościowego procesu, którego wyniki będzie można zamienić w konkretne zadania.

 

Konsument powinien zostać doceniony

Jeśli skupić się na rozmowie telefonicznej to należy podkreślić, że przede wszystkim pomocnym będzie zastosowanie CATI System. Jest to narzędzie, które pozwala na kontrolowanie pracy ankieterów, ale także:

  • śledzenie na bieżąco osiąganych wyników badania;
  • tworzenie ankiet dostosowanych do indywidualnych potrzeb;
  • czuwanie nad logicznym przebiegiem przeprowadzanego badania.

Jednocześnie należy podkreślić, że badanie takie daje możliwość podtrzymywanie z konsumentem pozytywnych relacji oraz pokazanie mu, że jego opinia ma znaczenie. 

 

Funkcje, które tworzą efekt badania

Jeśli natomiast chodzi o samą obsługę systemu należy podkreślić, że jest ona łatwa dzięki zastosowaniu przyjaznego interfejsu, który przekłada się na intuicyjność. Wśród dwóch najważniejszych funkcji systemu należy podkreślić możliwość śledzenia statystyk badania czy konstruowania ankiet w pełni dopasowanych do indywidualnych potrzeb oraz wymogów przeprowadzanego procesu. W kwestii tworzenia ankiet CATI System umożliwia:

  • wykorzystanie pytań otwartych i zamkniętych;
  • tworzenie pól jednokrotnego i wielokrotnego wyboru;
  • stosowanie suwaków, graficznych przycisków, rankingów.

 

Możliwości dają rozwiązania

Dzięki wysokiej funkcjonalności systemu możliwym jest realizowanie badań ankietowych, które pozwalają na wieloaspektowe ujęcie badanego zagadnienia. Dzięki zastosowaniu metody CATI możliwym jest:

  • projektowanie ankiet, które będą odpowiadały specyfice podejmowanego tematu badawczego;
  • tworzenie ankiet dostosowanych do indywidualnych potrzeb;
  • docieranie do skonkretyzowanych grup odbiorców badania.

 

Narzędzie stanowi fundament badania

Warto podkreślić, że realizując badania ankietowe bardzo ważne jest zachowanie neutralnej postawy ankietera oraz konstruowanie pytań w taki sposób, aby nie sugerowały one odpowiedzi. Poprawna budowa narzędzia badawczego przełoży się na osiągane wyniki w toku realizowania badania oraz pozwoli na skuteczne zastosowanie tychże w podejmowanych działaniach.  

Najczęściej zadawane pytania
Kiedy wybrać badanie telefoniczne (CATI)?

Ankiety telefoniczne najczęściej przeprowadzane są na trudnych do dotarcia grupach, takich jak przedsiębiorcy czy osoby starsze.

Jakie są zalety badania realizowanego metodą CATI?

Obecnie ankietyzacja metodą CATI jest wysoko zautomatyzowana. Programy takie jak CATI-System pozwalją na sprawne prowadzenie wywiadu poprzez maksymalne uproszczenie zaznaczania odpowiedzi przez ankietera oraz wbudowane w ankietę reguły przejść. Dzięki temu ankieter nie musi się skupiać na weryfikacji poprawności logicznej odpowiedzi - program robi to za niego. 

Polecane serwisy: