Jak często firmy powinny przeprowadzać badania online?
Badania online to szybki sposób na to, by dotrzeć do grupy docelowej i pozyskać od niej ważne informacje na temat działania przedsiębiorstwa. Z jaką częstotliwością przedsiębiorstwa powinny z nich korzystać oraz w jakich celach?
Wejście na rynek
Oczywistą okazją do przeprowadzania badań online jest moment zanim firma wejdzie na rynek. Jest to bardzo ważny etap, bowiem to od niego zależy, czy podejmie ona właściwe kroki, również pod kątem kreowania swoich przekazów marketingowych.
Specyficzne informacje o grupie docelowej powinno się posiadać już na tym etapie i można je pozyskać właśnie dzięki badaniom online. Jedną z platform do ich realizacji jest strona o nazwie Badanie-Opinii.pl, dzięki której można skierować ankiety do dokładnie określonej grupy respondentów. Wyniki spływają w zaledwie kilkanaście godzin, co także ma istotne znaczenie w przypadku firm, które chcą w niedługim okresie czasu wejść na rynek.
Wprowadzanie na rynek nowych produktów
Drugim przypadkiem, gdy realizacja badań online jest tak ważna, jest planowanie wprowadzenia nowego produktu. To ważne przedsięwzięcie, zwłaszcza na tak mocno zapełnionych rynkach, na których konkurencja jest znacząca. Jakie informacje można pozyskać na tym etapie?
- Czego od danej grupy produktów oczekują konsumenci?
- Jaka jest ich elastyczność cenowa?
- Czy dany produkt lub usługę można łatwo zastąpić?
- Jakie projekty opakowań są najbardziej zachęcające i odpowiednio komunikują cechy produktu?
Okresowa kontrola rynku
Przedsiębiorstwa muszą pamiętać, że rynki nigdy nie są stabilne i zmianie ulegają również zachowania klientów. Właśnie dlatego przedsiębiorstwa powinny okresowo sprawdzać, jakie tendencje na nich panują, aby móc kreować efektywniejsze przekazy marketingowe oraz wprowadzać odpowiednie zmiany w swoich działaniach.
Pozwalają na to właśnie badania online, dzięki którym można dotrzeć do dowolnie wybranych grup osób oraz zadać im zarówno ogólne, jak i bardziej dokładne pytania. Jednym z najważniejszych w biznesie są te dotyczące preferencji zakupowych oraz motywów podejmowania konkretnych działań i również takie warto kierować.
Rebranding marki
Dogłębne poznanie preferencji klientów dzięki badaniom online jest niezbędne również wtedy, gdy firma planuje działania związane z rebrandingiem. Muszą być one bardzo dobrze przemyślane i zaplanowane również w oparciu o twarde dane liczbowe. Te ostatnie można uzyskać właśnie dzięki szybkim i tanim badaniom online.
Jak widać przedsiębiorstwa powinny kilkukrotnie i to na różnych etapach swojego działania przeprowadzań badania online. Co ważne, ze względu na niski koszt realizacji są one dostępne także dla firm zatrudniających mniejszą liczbę pracowników oraz dysponujących niższymi budżetami na ten cel.
Badania satysfakcji klientów można przeprowadzić również telefonicznie (technika CATI) czy bezpośrednio w miejscu obsługi poprzez kioski ankietowe. Ponadto badanie można zrealizować przy wykorzystaniu kilku różnych technik badawczych. Zabieg ten pozwala zwiększyć odsetek osób, które biorą udział w badaniu. Aby poznać pełne możliwości napisz na biuro@biostat.com.pl
Czas realizacji każdego badania jest indywidualny i zależny od wielu czynników. Ponadto badanie satysfakcji klientów może być realizowane okresowo np. co rok lub w trybie ciągłym, co pozwala na stały monitoring poziomu zadowolenia konsumentów.