Koszty realizacji badania ankietowego techniką CATI zależą przede wszystkim od liczby respondentów oraz liczby pytań zawartych w kwestionariuszu badawczym. Duże znaczenie ma też fakt, czy to Zamawiający przekazuje nam bazę numerów telefonów do osób, wśród których badanie ma zostać przeprowadzone, czy też sami musimy taką bazę pozyskać lub stworzyć. Dokładny koszt badania techniką CATI jest zatem indywidualnie ustalany w trakcie rozmów z każdym klientem. Ceny zazwyczaj wahają się w granicach od 25 do 100 złotych za wywiad.
Tak, w siedzibie Centrum Badawczo-Rozwojowego Biostat® posiadamy własne studio CATI. Pracują w nim ankieterzy posiadają bogate doświadczenie w prowadzeniu badań za pomocą wspomaganego komputerowo wywiadu telefonicznego. Ponadto w różnych częściach kraju zatrudniamy także ankieterów, którzy pracują w sposób zdalny. Są oni odpowiednio przeszkoleni, a jakość ich pracy jest na bieżąco kontrolowana.
Technika CATI pozwala nam przede wszystkim dotrzeć do osób, których ankietyzacja innymi sposobami jest bardzo trudna a czasem w ogóle niemożliwa. Z jednej strony są to np. osoby nie korzystające z komputera oraz internetu, z drugiej strony mogą to być przedsiębiorcy, z którymi niejednokrotnie najłatwiej jest się umówić właśnie na realizację badania drogą telefoniczną. Bardzo często CATI wykorzystujemy też podczas realizacji lokalnych/regionalnych badań opinii. Ważną zaletą techniki CATI jest też szybkość pomiaru – w razie potrzeby do pojedynczego badania możemy zaangażować wielu naszych ankieterów. Technika ta umożliwia też realizację bardzo precyzyjnego pomiaru – badane są tylko te osoby, do których numery telefonów znajdują się w dostarczonej nam bazie kontaktów.
Za pomocą techniki CATI realizujemy m.in. badania satysfakcji klienta, rozpoznawalności marki, nastrojów i prognoz przedsiębiorców oraz pracodawców, badania naukowe dla jednostek badawczych oraz uniwersytetów, badania opinii, badania sondażowe. Generalnie w ten sposób można zrealizować badania, w których narzędziem badawczym jest kwestionariusz ankiety. Należy jednak pamiętać, iż ta technika posiada również swoje ograniczenia – przede wszystkim korzystając z niej nie jesteśmy w stanie pokazać respondentom żadnych elementów graficznych, które miałyby podlegać ich ocenie. Należy też pamiętać, iż ankieta w badaniach CATI nie powinna zawierać zbyt skomplikowanych i wielowymiarowych pytań oraz nie powinna być zbyt długa. Rozmowa trwająca dłużej niż 10-15 minut może powodować zniechęcenie respondenta i jego rozłączenie się przed zakończeniem zadawania wszystkich pytań.
Tak, w ramach jednego badania można wykorzystywać różne techniki zbierania danych. Często obok metody CATI w ramach badania stosujemy równolegle metodę CAWI. W przypadku, w którym respondent deklaruje brak czasu na rozmowę z ankieterem proponujemy mu wysłanie linka do internetowego kwestionariusza ankiety na jego adres e-mail. W ten sposób może on wziąć udział w badaniu w dogodnym dla siebie czasie.