Artykuły
Wyniki badań ankietowych i ich analiza
Po skończonym badaniu ankietowym, przychodzi jeszcze pora na poprawne przeanalizowanie jego wyników co także może nastręczyć pewnych trudności, szczególnie...
Badania telefoniczne (CATI) a tradycyjne badania ankietowe (PAPI)
Jedną z metod przeprowadzenia badania sondażowego jest wywiad telefoniczny (CATI – Computer Assisted Telephone Interviewing). Jest to technika absorbująca...
Badania rynku i ich rodzaje
Są takie pojęcia, pod którymi kryje się bardzo wiele, ale stosując je, raczej się nad tym nie zastanawiamy. W badaniach sytuacja ta dotyczy chyba najczęściej...
Przydatność kalkulatora wielkości próby
Badanie ankietowe o charakterze częściowym to takie, w którym informacje dotyczące rozkładu cechy statystycznej populacji otrzymuje się poprzez wyznaczenie...
Badania omnibusowe
Nowoczesne badania marketingowe nie muszą już kosztować tyle, co nowa średniej klasy limuzyna, jak kiedyś pisali znani amerykańscy badacze rynku. Kurs rozwoju...
Rynek FMCG a badania ankietowe
Branża FMCG jest branżą produktów do użytku codziennego, ale także zaspokajających podstawowe potrzeby oraz szybkozbywalnych produktów (produkty...
Kreowanie pozytywnego wizerunku – placówki medyczne
Ważnem elementem strategii każdej firmy jest kreowanie pozytywnego wizerunku jednostki. Szpitale, aby pozyskać klientów, a dokładniej rzecz ujmując –...
Sektor farmacji a badania ankietowe rynku
Badania rynku farmaceutycznego w Polsce to dziedzina rozwijająca się równolegle z rozwojem samego rynku. Dynamiczny wzrost jego wartości spowodował duże...
Badania ankietowe - rozwiązania dla firm medycznych
Sektor gospodarki posiada kilka głównych gałęzi, które w imponującym tempie się rozwijają. Jedną z nich jest rynek medyczny i farmaceutyczny. Tak...