Artykuły

Aby skutecznie przeprowadzić badanie ankietowe, należy się bardzo starannie do tego zadania przygotować. Przede wszystkim, trzeba pamiętać o tym, iż najważniejsze...

Po skończonym badaniu ankietowym, przychodzi jeszcze pora na poprawne przeanalizowanie jego wyników co także może nastręczyć pewnych trudności, szczególnie...

Jedną z metod przeprowadzenia badania sondażowego jest wywiad telefoniczny (CATI – Computer Assisted Telephone Interviewing). Jest to technika absorbująca...

Są takie pojęcia, pod którymi kryje się bardzo wiele, ale stosując je, raczej się nad tym nie zastanawiamy. W badaniach sytuacja ta dotyczy chyba najczęściej...

Badanie ankietowe o charakterze częściowym to takie, w którym informacje dotyczące rozkładu cechy statystycznej populacji otrzymuje się poprzez wyznaczenie...

Nowoczesne badania marketingowe nie muszą już kosztować tyle, co nowa średniej klasy limuzyna, jak kiedyś pisali znani amerykańscy badacze rynku. Kurs rozwoju...

Branża FMCG jest branżą produktów do użytku codziennego, ale także zaspokajających podstawowe potrzeby oraz szybkozbywalnych produktów (produkty...

Ważnem elementem strategii każdej firmy jest kreowanie pozytywnego wizerunku jednostki. Szpitale, aby pozyskać klientów, a dokładniej rzecz ujmując –...

Badania rynku farmaceutycznego w Polsce to dziedzina rozwijająca się równolegle z rozwojem samego rynku. Dynamiczny wzrost jego wartości spowodował duże...